zdravegrilovani

Zdravé grilování

1.6.2016

S příchodem teplejšího počasí se plní zahrádky restaurací a vzduchem se line vůně grilovaného masa. Také se už nemůžete dočkat víkendového grilování? Bojíte se však, že vaše snaha zhubnout tím přijde vniveč? Nebojte se! Máme pro vás tipy, díky kterým si připravíte výborné, nicméně dietní pokrmy, abyste si mohli pochutnat bez zbytečných obav a výčitek.

I dietní maso může být chutné

Jestliže si nedokážete grilování představit bez flákoty masa, pak sáhněte po libovém steaku, nikoli po prorostlé krkovičce. Sázkou na jistotu je však i drůbeží maso, které se při úpravě v alobalu vůbec nevysuší.

A i když to v našich zeměpisných šířkách není příliš zvykem, zkuste si jednou ugrilovat rybu, například pstruha. Nemusíte ji nijak zvlášť kořenit, stačí čerstvě namletý pepř a pár kapek citronové šťávy.

Zdravá a chutná příloha

Bílé pečivo je nepřítelem hubnutí, proto byste se mu měli vyhýbat i během grilování. Skvělou přílohou ke grilovanému masu je grilovaná zelenina. Zde záleží jen na vaší chuti, které chuti dáváte přednost. Můžete na kousky nakrájet cuketu, cibuli, papriku, lilek atd. Na grilování se hodí i žampiony. Výborná jsou i grilovaná rajčata, která můžete naplnit čerstvým sýrem smíchaným s prolisovaným stroužkem česneku. Zeleninu dobře okořeňte a zakápněte olivovým olejem, nejlépe ochuceným. Zeleninu můžete dát do alobalu, ale efektnější bude, jestliže ji napícháte na špejle a vytvoříte krásné barevné špízy.

A něco na pití

Na společném grilování často teče alkohol proudem, ovšem jeho konzumace není při hubnutí zrovna na místě. To však neznamená, že si nemůžete dát skleničku či dvě. Ke grilovanému drůbežímu masu nebo rybě se skvěle hodí bílé víno. Připravte si proto vinný střik ze suchého vína. A na uhašení žízně vám nejlépe poslouží džbánek vychlazené vody s plátky citronu a lístky máty.

Už se vám také sbíhají sliny?

Co vše má vliv na hubnutí?

Zjisti, jak tvé tělo funguje