svacinky

Tipy na zdravé svačiny

23.5.2016

Dochází vám fantazie při přípravě zdravých svačinek? Pak pro vás máme 6 tipů na zdravé, ale chutné svačinky, které vám dodají dostatek energie.

  1. Žitný chléb a lučina

Na žitný celozrnný chléb si můžete namazat neochucenou lučinu a vše bohatě posypat čerstvě natrhanou řeřichou.

  1. Žitný knackebrot a tvaroh

Jindy si na žitný celozrnný knackebrot dejte bohatou vrstvu nízkotučného tvarohu, který předtím ochuťte nadrobno nakrájenou červenou paprikou.

  1. Špaldové sušenky a ovoce

Nemáte-li čas si svačinu připravit, mějte po ruce celozrnné špaldové sušenky. K nim si nakrájejte jablíčko. A vše můžete zapít například sójovým nebo mandlovým mlékem.

  1. Ovesná kaše a ořechy

Nejen po ránu, ale i během dne vás nastartujete ovesná kaše. Její příprava netrvá déle než pět minut a navíc si ji můžete ochutit podle svého. Přidejte oblíbené ořechy nebo mandle, ale pro změnu ji zkuste posypat i skořicí.

  1. Zeleninové smoothie

Na smoothie se dokonale hodí například avokádo, které doplňte jablkem. Vše rozmixujte spolu se sklenicí studené vody a podávejte vychlazené.

  1. Ovocný koktejl

Rychlou svačinku připravíte rozmixováním banánu spolu s kefírovým nebo acidofilním mlékem. Pro vylepšení můžete přidat i lžičku sušeného kokosu.

Náš tip

Uvedené recepty samozřejmě můžete donekonečna obměňovat. Jednou do ovocného koktejlu místo banánu použijte mango, jindy si připravte kaši pohankovou. Chleba si můžete posypat i čerstvou pažitkou nebo voňavou bazalkou.

Nezapomeňte ani na takzvané „superpotraviny“, kterými můžete snadno obohatit veškerá vaše jídla. Jedná se zejména o chia semínka nebo konopné semínko, jež se na výsledné chuti nijak neprojeví, ovšem na vaší kondici a zdraví rozhodně ano! Zdrojem cenných látek jsou i ořechy. S těmi to však nepřehánějte, neboť obsahují i větší množství tuků.

Co vše má vliv na hubnutí?

Zjisti, jak tvé tělo funguje