9305805202_38d662e988_z

Tipy na zdravé slané snídaně

8.9.2016

Nemůžete přijít na chuť všemožným ovesným kaším, cereáliím a podobně? Potom se nepřemáhejte a dopřejte si zdravou, ale chutná snídani naslano. Máme pro vás 4 originální recepty, které oživí vaše již poněkud fádní slané snídaně…

Chléb s avokádem a sušenými rajčaty

Suroviny: 1/2 avokáda, 2 plátky kvalitní šunky, hrst sušených rajčat, 2 krajíce celozrnného chleba

Příprava: Na chleba vyskládejte na plátky pokrájené avokádo. Ozdobte půlkami sušených rajčat. Pokud si snídani nedovedete představit bez uzeniny, přidejte pod avokádo kvalitní šunku. Jindy můžete místo sušených rajčat použít vejce uvařené natvrdo.

Chléb s uzeným lososem a ředkvičkami, kopr

Suroviny: 50 gramů uzeného lososa, krémový sýr dle chuti, 2 krajíce žitného chleba, čerstvý kopr na ozdobení, skrojek citronu k servírování

Příprava: Chléb namažte krémový sýrem a poklaďte plátky uzeného lososa. Vše můžete posypat najemno nasekaným koprem, který se k rybě dokonale hodí. Servírujte se skrojkem citronu na zakápnutí.

Chléb s čerstvým sýrem a semínky

Suroviny: čerstvý sýr podle chuti (kravský, kozí, ovčí), 2 krajíce nopálového chleba, semínka (slunečnicové, chia, goji atd.), čerstvě mletý pepř, řeřicha na ozdobení

Příprava: Na chléb namažte váš oblíbený čerstvý sýr, který důkladně opepřete a posypte semínky a řeřichou.

Vaječná omeleta se špenátem

Suroviny: 3 vejce, 1 hrst čerstvých špenátových listů, 1 lžička přepuštěného másla (ghí), 2 celozrnné rohlíky, sůl a pepř, pažitka na ozdobení

Příprava: Vejce rozklepněte do misky, osolte, opepřete a důkladně prošlehejte. Vejce nalijte na rozpálené máslo a zasypte lístky špenátu. Přiklopte pokličkou a nechejte omeletu ztuhnout. Před podáváním můžete omeletu ještě posypat pažitkou. Servírujte s celozrnným pečivem.

Upozornění

Vždy dejte přednost celozrnnému nebo žitnému chlebu, jindy můžete snídani obměnit pomocí jiného celozrnného pečiva. To však nezaměňujte s pečivem, které je často jen obarvené karamelem. A nezapomeňte si vždy ke snídani nachystat i čerstvou sezónní zeleninu.

Co vše má vliv na hubnutí?

Zjisti, jak tvé tělo funguje