Yogurt

Tipy na zdravé sladké snídaně

15.8.2016

Moc dobře všichni víme, že snídaně je nejdůležitějším jídlem dne. Nezbývá vám však na ni příliš čas, nebo do sebe ráno takříkajíc nic „nedostanete“? v takovém případě je velmi důležité najít si takovou snídani, která vám nejen dodá potřebné živiny, ale bude vám i chutnat. Je navíc vhodné snídani obměňovat, aby se vám nepřejedla. Preferujete spíše sladké snídaně? Potom pro vás máme několik osvědčených tipů…

Jogurt třikrát jinak

  • Jogurt s müsli: Ačkoli se kupované müsli tváří poměrně zdravě, opak je pravdou. Raději si připravte domácí müsli do zásoby, abyste jej měli vždy po ruce.
  • Jogurt s ovocem: Tato varianta představuje opravdu rychlou snídani. Vždy se snažte použít čerstvé sezónní ovoce, které nakrájejte na malé kousky a vše můžete vylepšit vašimi oblíbenými oříšky, například vlašskými nebo para ořechy.
  • Jogurt s ovesnými vločkami: Polotučný bílý jogurt si skvěle rozumí s obyčejnými ovesnými nebo méně obvyklými pšeničnými vločkami. Do jogurtu zamíchejte i čím dál oblíbenější chia semínka.

Kaše třikrát jinak

  • Ovesná kaše se semínky a rozinkami: Předem namočené vločky uvařte v mléce nebo vodě. Kaši posypte například výživnými goji semínky a kaši skvěle ochutí i rozinky.
  • Pohanková kaše s ovocem: Propláchnutou pohanku ochuťte například skořicí a posypte kousky oblíbeného ovoce.
  • Jáhlová kaše s ořechy: Jáhly uvařené ve vodě nebo v mléce a přidejte ořechy. Kaši můžete osladit lžičkou medu. Přidat můžete také slunečnicová semínka.

Výhodou těchto snídaní je jejich variabilita. Bílý jogurt můžete vyměnit za mléko, kaši můžete pro změnu připravit z polenty, amaranthu apod.

Myslete také na to, že snídaně by měla představovat zhruba čtvrtinu vašeho denního energetického příjmu. A snídani doplňte čerstvě vymačkanou ovocnou šťávou, kterou můžete naředit vodou.

Co vše má vliv na hubnutí?

Zjisti, jak tvé tělo funguje