9302422698_30db485ad5_k

Pečivo a hubnutí

22.9.2016

Mnoho lidí se zcela automaticky domnívá, že do dietního jídelníčku nemá pečivo povolený přístup. To však není tak docela správný předpoklad. Každá mince má totiž dvě strany.

Pečivo v dietním jídelníčku

Pečivo má i při hubnutí své opodstatnění. Je však důležité věnovat jeho výběru větší pozornost a samozřejmě to s jeho konzumací nepřehánět. A také by v žádném případě nemělo tvořit velkou část vašeho jídelníčku.

Druhy pečiva

  • Bílé pečivo: Bílé pečivo je zcela právem označováno za nepřítele hubnutí kvůli vysokému glykemickému indexu. Pečivo z bílé mouky nemá schopnost zasytit vás na delší dobu, po jeho konzumaci dostanete brzy opět hlad.
  • Sladké pečivo: Stejně nebezpečné je samozřejmě také sladké pečivo, tedy nejrůznější koláče, buchty, záviny atd. Zde je však možné najít alternativu, jejíž příležitostná konzumace vaši snahu o hubnutí nezmaří. Jedná se zejména o koláče ze špaldové mouky s lehčí tvarohovou náplní.
  • Vícezrnné pečivo: Obecně není na vícezrnném pečivu nic špatného, ale velmi často bývá obarvováno karamelem, což z něj v podstatě dělá velmi špatnou alternativu. Často se jedná o pouhý reklamní trik, proto je opravdu žádoucí dát si na výběru pečiva záležet.
  • Celozrnné pečivo: Jasnou volbou pro vás při hubnutí rozhodně představuje celozrnné pečivo, které je vyrobeno z celozrnné mouky a z celých zrn. Díky tomu se může pochlubit nízkým glykemickým indexem, díky čemuž se pocit hladu dostaví mnohem později. Celozrnné pečivo je rovněž bohatší na minerály a vitamíny.

Na snídani ano, na večeři ne

Obecně platí, že pečivo by se mělo jíst spíše během dopoledních hodin. Pečivo si bez obav můžete dát ke snídani, případně k obědu, i když v tomto případě je vhodnější dát přednost jinému typu přílohy, ale večer by se už na vašem talíři objevit nemělo.

Co vše má vliv na hubnutí?

Zjisti, jak tvé tělo funguje