jojoefekt

Jojo efekt

8.6.2016

Nechvalně proslulý jojo efekt je noční můrou každého dietáře. A není se čemu divit! Jojo efekt totiž může zhatit vaše úsilí vynaložené na nelehké zhubnutí nadbytečných kilogramů.

Kdy se jojo efekt dostavuje?

Opětovné zvýšení váhy na původní, či dokonce vyšší hodnotu následuje většinou po nezdravé dietě či hladovění. Při návratu k předchozímu způsobu stravování se tělo pro jistotu začne připravovat na „horší časy“ a vytvářet zásoby. S každou další dietou se vše bude zhoršovat a z celého procesu se tak stává pomyslný začarovaný kruh, ze kterého je třeba co nejdříve vystoupit! Zpomalenému metabolismu je třeba vrátit ztracenou rovnováhu, což může být ovšem běh na velmi dlouhou trať. Proto je samozřejmě lepší jojo efektu předejít. A jak na to?

Zapomeňte na zázračné diety

Jednou provždy se smiřte s tím, že ony zdánlivě zázračné diety jsou ve skutečnosti škodlivé. Sice vám mohou pomoci shodit nadbytečná kila, ovšem taky ve vašem těle mohou napáchat pěknou paseku.

Zvykněte si na zdravé stravování

Základem efektivního a skutečně trvalého zhubnutí je zdravý stravovací režim bez nežádoucích výkyvů. Počítejte s tím, že úbytek kil nebude tak rychlý, ovšem mnohem zdravější. Vy se budete cítit mnohem lépe a plni energie, neboť vás nebude trápit neustálý hlad. Jak se tedy zdravě stravovat a předejít tím jojo efektu?

  • Jezte málo a často, ideálně 5 nebo i 6 menších porcí během dne
  • Nikdy nevynechávejte snídani
  • Jezte pouze libové maso a uzeniny s vysokým podílem masa
  • Zařaďte do svého jídelníčku více luštěnin
  • Jezte hodně ovoce a zeleniny
  • Dbejte na dostatečný příjem tekutin a pijte nejlépe neslazenou vodu
  • Zejména k obědu a večeři omezte sacharidy

Bez pohybu to nepůjde

Myslíte-li to s hubnutím opravdu vážně, vrhněte se s vervou i do cvičení, bez kterého se účinné hubnutí zkrátka neobejde. Vyhraďte si hodinu na cvičení aspoň třikrát týdně. Najděte si nějakou aktivitu, která vás bude bavit.

 

Co vše má vliv na hubnutí?

Zjisti, jak tvé tělo funguje