Hubnutí versus formování postavy

4.8.2016

Chcete mít krásnou štíhlou postavu? Hodláte začít držet dietu, ovšem s pohybem to nehodláte přehánět, neboť se bojíte příliš vysportované postavy?

Hubnout nebo posilovat

Mnoho lidí se upne k myšlence, že chce za každou cenu zhubnout, ale nechce nabrat svalovou hmotu, protože ta také znamená jistý objem. To je sice částečně pravda, ovšem vaše hubnutí by se nemělo omezit výhradně na přísnou dietu, bez tělesné aktivity. Hubnutí a formování postavy by zkrátka mělo jít ruku v ruce. Jedině tak dosáhnete optimálních výsledků.

Vypracované svaly navíc mají podíl na správném fungování kloubů. Celý pohybový aparát je pak mnohem stabilnější a riziko úrazu znatelně klesá. Uvědomte si také, že svaly napomáhají rychlejšímu spalování tuků. Díky svalové hmotě bude tedy váš metabolismus fungovat rychleji a vy spálíte více kalorií i při nečinnosti.

A v neposlední řadě nemůžeme pominout ani skutečnost, že svaly dodají postavě zdání štíhlosti. Formovaná postava vypadá delší a štíhlejší.

Pohyb vhodný pro hubnutí

Bez výjimky by se mělo jednat o tělesnou aktivitu, kterou vydržíte provozovat po delší dobu, nejméně 45 minut, v ideálním případě celou hodinu.

  • Rychlá chůze: Zapomeňte na pohodovou procházku a jděte pěkně svižně, vaše tempo by se mělo pohybovat v rozmezí 5-7 kilometrů za hodinu. Aby došlo k účinnějšímu zapojení horní části těla, vezměte si do rukou hole na nordic walking.
  • Jízda na kole: Nespornou výhodou jízdy na kole, ať už na rotopedu, nebo v terénu, je nepochybně to, že nedochází k přetěžování kloubů. To je zejména v případě osob s nadváhou více než žádoucí.
  • In-line bruslení: Vhodným typem pohybu je také jízda na kolečkových bruslích, kterou zvládnou i méně zdatní sportovci.
  • Plavání: Ani při plavání nedochází k zatěžování kloubů, ovšem zde je třeba snažit se udržet vyšší tempo, což může být pro méně zdatné plavce poněkud náročnější.

Co vše má vliv na hubnutí?

Zjisti, jak tvé tělo funguje