5501119255_eba69980aa_b

Hubnutí s vlákninou

18.8.2016

O vláknině se v souvislosti s hubnutím mluví velmi často. Je to totiž skvělý pomocník, jestliže se chcete zbavit nadměrných kilogramů. Jaké konkrétní účinky však vláknina na náš organismus má a v jaké formě je nejlepší ji konzumovat?

Vláknina v různých podobách

Vlákninu můžete pořídit v různých formách, je k dostání ve formě kapslí i prášku, který rozmícháte ve vodě a vypijete. Ovšem mnohem vhodnější a efektivnější je přijímat dostatek vlákniny v potravě. Výrazněji je vláknina obsažena zejména v zelenině, ovoci, luštěninách, celozrnném pečivu a ořechách. Doporučená denní dávka vlákniny pro dospělého člověka činí 30 gramů, což odpovídá například dvěma jablkům, jedné paprice nebo dvěma kusům kvalitního celozrnného pečiva.

Vliv vlákniny na hubnutí

Vláknina příznivě působí na metabolismus tuků a cukrů. Neméně důležitá je její schopnost regulovat trávení (zejména předcházet zácpě) a navozovat pocit plnosti. Vláknina totiž v žaludku několikanásobně zvětší svůj objem. Díky tomu sníte méně, protože se necítíte tolik hladoví. Je však nezbytné přijímat zároveň dostatek tekutin.

Další příznivé účinky vlákniny

Vláknina má další pozitivní účinky na lidský organismus, jako je například odvádění nežádoucích škodlivých látek z těla. Působí také preventivně proti cukrovce, rakovině tlustého střeva, infarktu nebo žlučovým kamenům. Je více než zřejmé, že na dostatečný příjem vlákniny by měli dbát i lidé, kteří se zrovna nesnaží zhubnout.

Vláknina jako podpůrný prostředek

Vždy je však potřeba mít na paměti, že vláknina slouží pouze jako podpůrný prostředek, ale hubnout za vás nebude. Jistě, dostatečný příjem vlákniny celý proces může urychlit, ovšem bez vhodného stravovacího režimu a pravidelného cvičení to nepůjde…

A jakou formu vlákniny upřednostňujete vy?

Co vše má vliv na hubnutí?

Zjisti, jak tvé tělo funguje