fatkids

Děti a dieta?

25.5.2016

Dětská obezita je čím dál větším problémem. Samozřejmě je mnohem snazší nadváze předcházet, ale jde s ní i účinně bojovat. Důležité je však dítě do ničeho nenutit, vhodnější je snažit se jej postupně zvykat na zdravější způsob stravování. Poradíme vám jak!

Postupná změna stravování

Základem je především kreativita, vytrvalost a důslednost! Snažte se zdravá jídla prezentovat poutavě a nápaditě, aby dítě na první pohled zaujaly a samo jim přišlo na chuť. Co třeba pohankové lívance ozdobené čerstvým ovocem, špaldové palačinky s tvarohem, paprikové lodičky plněné odlehčenou pomazánkou s čerstvého sýra nebo barevné zeleninové špízy?

Pozvolnou změnu dítě mnohem lépe akceptuje a přijme nové návyky za své. Postupně, takřka nenápadně nahrazujte nezdravé přílohy zdravými variantami, zejména zeleninou upravenou na různé způsoby, celozrnným kuskusem, jáhly a podobně.

Vhodná forma pohybu

I v případě pohybu jděte na vše pomalu a s rozmyslem. Kupte dítěti nové kolo a podnikejte společně rodinné výlety za zajímavými cíly. Začněte pozvolna, po rovince a s kratší trasou, ale postupně se snažte vzdálenost zvyšovat a zvolit můžete i trochu náročnější terén. Pořídit můžete i další sportovní vybavení, například kolečkové brusle, zvlášť v případě, že máte v okolí bydliště cyklistickou trasu.

Dítě veďte také k turistice. Omezte ježdění autem, když je to možné. Stejně tak návštěva plaveckého bazénu nebo aquaparku představuje nenásilný způsob, jak „rozhýbat“ vašeho potomka, aniž by si to vůbec uvědomil. Plavání je rovněž velmi prospěšné pro podporu správného držení těla.

Porada s lékařem

V první řadě se však vždy poraďte s ošetřujícím lékařem vašeho dítěte. Ten vám může pomoci upravit jeho jídelníček s ohledem na jeho věk i zdravotní stav a vyvážený příjem živin. Také vám může doporučit vhodný typ pohybu.

Co vše má vliv na hubnutí?

Zjisti, jak tvé tělo funguje