SONY DSC

Běh a hubnutí

29.8.2016

Chcete začít hubnout a hledáte vhodnou tělesnou aktivitu, díky které půjdou kila dolů rychleji? Potom vsaďte na osvědčený běh, který je v kombinaci se správně nastaveným jídelníčkem zárukou úspěchu.

Běhání představuje pro tělo přirozený pohyb, při kterém se spaluje poměrně velké množství kalorií. Také se při něm zapojuje většina svalů. Dalším pozitivem je také zlepšování stavu kardiovaskulární soustavy. Z hlediska hubnutí je vhodnější vytrvalostní běh zaměřený na vzdálenost, nikoli na čas.

Dejte pozor na klouby

Běhání je sice účinným prostředkem k hubnutí, nicméně v případě výraznější nadváhy může být zároveň poměrně škodlivé. Může se totiž negativně odrazit na stavu vašich kloubů. Proto s běháním raději počkejte, až alespoň částečně zhubnete a nebude hrozit, že si zničíte klouby. Začít můžete raději s rychlou chůzí a pro lepší oporu si můžete pořídit i hůlky určení na nordic walking. V případě pochybností se poraďte s vaším lékařem.

Pořiďte si vhodné vybavení

Zcela jednoznačně se vám vyplatí také investice do kvalitních běžeckých bot, proto neváhejte, jestli to s běháním myslíte opravdu vážně. Bolesti kloubů a chodidel by vás totiž v opačném případě mohly hned na začátku odradit. Výhodou běhání je, že nevyžaduje téměř žádnou další investici. Kromě bot vám postačí pohodlné sportovní oblečení. Při volbě vhodné trasy myslete také na to, že je lepší běhat v terénu, po měkčím podkladu, nikoli na asfaltu.

Nepřehánějte to

Nic se nemá přehánět a jinak tomu není ani v případě běhání. Pokud začnete pravidelně a intenzivně běhat, hubnutí půjde snáze. Když však zhubnete na požadovanou váhu a přestanete běhat, potom může dojít k obávanému jo-jo efektu a kila půjdou opět nahoru. Proto běhejte s mírou, stačí dvakrát až třikrát týdně.

Už máte vytipovanou trasu pro váš první běh?

Co vše má vliv na hubnutí?

Zjisti, jak tvé tělo funguje