8038521760_3e2ecfe93f_b

Avokádo a hubnutí

1.9.2016

Avokádo, to je u nás stále poněkud opomíjené tropické ovoce, které byste však v obchodech za žádnou cenu neměli minout. Avokádo je plodem tropické rostliny s poetickým názvem hruškovec přelahodný. Je bohaté na minerály, vitamíny a také zdraví prospěšné tuky. Ne náhodou je tedy tento nenápadný plod řazen mezi takzvané superpotraviny.

Avokádo s netradiční máslovou chutí nabízí bohaté využití zejména ve studené kuchyni, nebojte se jej přidat například do vašeho oblíbeného zeleninového salátu. My pro vás máme dva osvědčené recepty, jejichž příprava je záležitostí chvilky.

Úžasný dip: Guacamole

Tradiční mexický dip vhodný nejen ke kukuřičným lupínkům, ale také zelenině.

Suroviny: 2 zralá avokáda, 1 stroužek česneku, půlka cibule, 1 rajče, citronová šťáva podle chuti, sůl, pepř

Příprava: Oloupaná avokáda zbavená pecky rozmačkejte vidličkou na kaši. Přidejte nadrobno nakrájenou cibuli a rajče. Promíchejte a dle chuti osolte a opepřete čerstvě mletým pepřem. Přidejte také citronovou šťávu. Guacamole můžete podávat se zeleninou nakrájenou na plátky, například okurkou, paprikou nebo mrkví.

Bleskurychlá svačinka: Chléb s avokádem

Nejrychlejší svačina, snídaně či večeře připravená z avokáda.

Suroviny: 1 zralé avokádo, žitný chléb, sůl, pepř, čerstvá zelenina podle chuti

Příprava: Jednoduše avokádo rozpulte, vyjměte pecku a oloupejte. Avokádo nakrájené na plátky vyskládejte na krajíce chleba a mírně osolte a opepřete. Nahoru můžete dát ještě plátky rajčat, ředkvičky nebo pár snítek řeřichy, záleží jen na vaší chuti. Vše ještě můžete ještě posypat chia semínky.

Tip k nákupu

Při nákupu vybírejte avokádo pečlivě. Mělo by mít tmavší barvu, téměř černou a mělo by být trochu měkčí. Rozhodně nekupujte zelená avokáda, která jsou tvrdá skoro jako meloun. Tyto plody jsou nezralé a jejich chuť vás zklame. Jestliže jste už takový plod koupili, během jednoho či dvou týdnů při pokojové teplotě ale dozraje.

Co vše má vliv na hubnutí?

Zjisti, jak tvé tělo funguje